Porady
5 min czytania
01.03.2023
Jak odpowiednio dobrać elementy komunikacji przypółkowej
UDOSTĘPNIJ
Odpowiedni dobór elementów komunikacji przypółkowej ma bezpośredni wpływ na budowanie świadomości i rozpoznawalności marki, jej postrzeganie i sprzedaż. Chcesz skutecznie komunikować w swoich punktach sprzedażowych, by wyróżnić się na tle konkurencyjnych marek i zachęcać do zakupu? W tym artykule podpowiadamy, jak odpowiednio dobrać elementy komunikacji przypółkowej do odbiorców.
Decyzje zakupowe konsumentów są składową wielu czynników, które w różnym stopniu na nie wpływają. Znając je, możesz lepiej zadbać o komunikację marki i efektywnie wyróżnić swoje produkty. Zacznijmy więc od tego, co wpływa na decyzje kupujących.
Co wpływa na decyzje zakupowe konsumentów?
Najważniejsze czynniki wpływające na decyzje zakupowe to:
- Cena – konsumenci lubią ją porównywać, choć nie zawsze jest ona kluczowym aspektem
decydującym o wyborze konkretnego produktu, - Jakość – to kolejny istotny czynnik mający duże znaczenie przy zakupie, na jej budowanie w
oczach klientów składają się własne doświadczenia związane z marką oraz opinie innych
osób, - Marka – silne marki zwykle kojarzą się z jakością i cieszą się większą popularnością, chętniej
po nie sięgamy i często przywiązujemy się do nich, - Estetyka produktów – to element, na który wielu kupujących zwraca uwagę,
- Promocje i rabaty – niewątpliwie skutecznie zachęcają do zakupu i skorzystania z okazji,
- Forma i język komunikacji – dobrany do grupy docelowej i konsekwentnie stosowany w
różnych kanałach w realu i online.
Jest jeszcze jeden niezwykle ważny czynnik wpływający na decyzje zakupowe klientów – EMOCJE, jakie wzbudza marka czy produkt. Te pozytywne może wywołać zarówno znany brand, jak i nowy dopiero wchodzący na rynek. Jednym z wielu elementów wpływających na doświadczenia konsumentów i wynikające z nich emocje jest odpowiednio dobrana komunikacja przypółkowa.
Dlaczego komunikacja przypółkowa jest ważna?
Większość decyzji zakupowych zapada bezpośrednio przy półce, gdzie klient ma ogromny wybór w każdej kategorii produktowej, dlatego tak ważna jest komunikacja przypółkowa. Odpowiednio dobrana:
- wspiera działania marketingowe na różnych etapach ścieżki zakupowej potencjalnego klienta,
- „zaczepia”, wzbudza zainteresowanie produktem lub kampanią, skutecznie przykuwając uwagę,
- uświadamia potrzebę zakupową,
- buduje świadomość marki i pomaga przemieniać kandydatów na klientów w konsumentów,
- nieustannie przypomina o marce,
- wpływa na pozytywne doświadczenia potencjalnych i lojalnych klientów związane z brandem lub produktem,
- jest jednym z wielu punktów styku z marką prowadzących do zakupu,
- może edukować o produkcie,
- pomaga podjąć decyzję zakupową.
Lista korzyści jest długa, aby je zobaczyć, trzeba odpowiednio dobrać elementy komunikacji przypółkowej.
Jak dobrać elementy komunikacji przypółkowej?
By komunikacja przypółkowa była skuteczna, należy dopasować ją do grupy docelowej. Inną formę będzie miała, gdy konsumentami są np. nastolatkowie, a inną w przypadku osób 40+. Kolejna ważna kwestia to design elementów komunikacji przypółkowej. Powinien zaciekawiać, przyciągać wzrok i uwagę, wspierać rozpoznawalność marki oraz być spójny z jej identyfikacją wizualną (logo, kolorystyką, symbolami).
Ograniczenia sieci handlowych w formach komunikacji sprawiają, że bardzo trudno wyróżnić się na tle konkurencyjnych marek. Pomagają w tym odpowiednio dobrane materiały POS do komunikacji przypółkowej „szyte” na miarę potrzeb takie jak:
- shelfstopery,
- listwy półkowe,
- wobblery,
- hangery,
- listwy podświetlane,
- maty półkowe (również z generatorem zapachu czy dźwięku dla pobudzenia zmysłów),
- ramy na produkty podświetlane listwami LED lub NEOLED.
Są małe, więc z łatwością dopasowują się również do niewielkich czy nietypowych powierzchni. Większość z nich ma wymienną komunikację. Można stworzyć je w wersji eko (z kartonu) lub z tworzywa, by były trwalsze.
Sprawdzą się również w przypadku mniej znanych marek, które chcą zwrócić uwagę na swoje produkty, wyróżnić je lub wzmocnić kampanię promocyjną. Co ważne wymienione elementy komunikacji przypółkowej nie wymagają dużych nakładów finansowych i są łatwe w samodzielnym montażu.
Konsumenci mają dziś ogromny wybór, jeśli chcesz, aby sięgnęli po Twoje produkty, wyróżnij je oryginalnymi elementami komunikacji przypółkowej. Nie wiesz, jakie elementy komunikacji przypółkowej wybrać? Potrzebujesz wsparcia w budzeniu emocji i pozytywnych skojarzeń z Twoją marką? Skontaktuj się z nami i skorzystaj z naszego wsparcia od pomysłu po realizację.
AUTOR WPISU
Ewa
..
TAGI