porady
6 min czytania
17.12.2024
Kompletny przewodnik po wyborze odpowiedniego przenośnego stojaka ekspozycyjnego dla Twojej firmy
UDOSTĘPNIJ
Co może przyciągnąć uwagę Twoich klientów i zwiększyć wśród nich rozpoznawalność Twojej marki? Jednym z popularniejszych rozwiązań jest wykorzystanie stojaków ekspozycyjnych. Sprawdzają się one szczególnie w działalności firm, których przedstawiciele dużo podróżują, zmieniają lokalizacje prezentacji, uczestniczą w takich wydarzeniach jak targi branżowe, konferencje czy wystawy. Jeśli inwestycja w pierwszy ekspozytor wolnostojący jest jeszcze przed Tobą, możesz się zastanawiać, na co właściwie warto zwracać uwagę przy jego projektowaniu, jak może wyglądać taki ekspozytor oraz jakie aspekty praktyczne mogą okazać się istotne podczas jego użytkowania. W tym tekście przeprowadzimy Cię krok po kroku przez tego typu wątki.
Na początku jednak odpowiedzmy sobie na poniższe pytanie.
Dlaczego warto inwestować w przenośne stojaki ekspozycyjne?
Przenośne stojaki ekspozycyjne oferują wiele korzyści ich właścicielom, co czyni je dosyć uniwersalnym narzędziem reklamowym dla różnych branż. Produkty te są lekkie, łatwo się je transportuje, a jednocześnie stanowią idealne wręcz wsparcie dla materiałów promocyjnych.
Z mobilnych stojaków ekspozycyjnych klienci naszej firmy Edelweiss korzystają zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i poza nimi ‒ na wyjazdach firmowych, branżowych eventach itp.
Możliwość zastosowania podczas różnych okazji to nie jedyna zaleta tych ekspozytorów. Przenośny stojak pozwala też na:
- wywołanie efektu „wow” ‒ i wyróżnienie się na tle konkurencji, szczególnie w przypadku zastosowania innowacyjnych pomysłów podczas przygotowania danego ekspozytora;
- szybki montaż i demontaż – co jest niezwykle istotne dla firm mobilnych, które pracują „w terenie”;
- atrakcyjną ekspozycję produktów – stojak można zaprojektować tak, by podkreślić atuty Twojej oferty i pozwolić klientom zapamiętać najważniejsze jej elementy.
Jakie cechy powinny wyróżniać idealny przenośny stojak ekspozycyjny?
Wybierając stojak, zwróć uwagę na kilka kluczowych aspektów, które wpłyną na jego funkcjonalność oraz atrakcyjność dla potencjalnych klientów.
Stabilność i trwałość
Stojak powinien być solidny, by utrzymać stabilność w różnych warunkach. Materiał konstrukcyjny (np. stal lub aluminium) powinien gwarantować, że stojak przetrwa intensywne użytkowanie, a jednocześnie nie będzie zbyt ciężki.
Łatwość transportu i montażu
Zwróć uwagę na możliwość szybkiego złożenia i rozłożenia ekspozytora. Niektóre stojaki są wyposażone w torby transportowe, co znacznie ułatwia ich przenoszenie.
Estetyka i dopasowanie do marki
Stojak ekspozycyjny powinien nie tylko spełniać swoje funkcje użytkowe, ale także harmonijnie nawiązywać do identyfikacji wizualnej Twojej marki. Możliwość personalizacji (np. wybór koloru, grafik, nadruk logo) sprawia, że ekspozycja będzie bardziej oryginalna i przyciągnie uwagę Twoich potencjalnych klientów.
Funkcjonalność i dodatkowe elementy
Rozważ, czy stojak ma być wyłącznie miejscem na materiały reklamowe, czy też ma prezentować mniejsze produkty. W tym drugim przypadku sprawdzą się stojaki z półkami lub koszami, na których ulokujesz produkty, ulotki czy gadżety promocyjne.
Jaki materiał wybrać?
Ważnym kryterium przy wyborze stojaka jest również materiał, z jakiego jest on wykonany. Każdy materiał ma swoje zalety:
- aluminium ‒ lekkie, odporne na korozję, doskonałe na stoiska mobilne;
- karton ‒ niezwykle lekki, wygodny do przenoszenia, szybciej widać na nim ślady użytkowania;
- drewno ‒ świetnie nadaje się do eleganckich, ekskluzywnych prezentacji;
- stal nierdzewna ‒ bardzo trwała, wytrzymuje intensywne użytkowanie, ale jest też cięższa.
Nowoczesne i oryginalne ekspozytory wolnostojące
Wśród przenośnych stojaków ekspozycyjnych trafisz na wiele tradycyjnych rozwiązań jak np. kartonowe kosze zasypowe, stojaki, które z łatwością utrzymają ulotki czy inne materiały papierowe lub standy, które są wykonane w formie półek. Co jednak, jeśli chcesz wprowadzić odrobinę innowacji? Na to też znajdzie się miejsce w przypadku mobilnych stojaków reklamowych!
Ekspozytory z podświetleniem LED
Podświetlenie LED dodaje ekspozytorowi nowoczesnego charakteru i skutecznie przyciąga wzrok, zwłaszcza w przestrzeniach zamkniętych, takich jak galerie handlowe. Tego typu ekspozytory są szczególnie atrakcyjne dla firm z branż takich jak elektronika, kosmetyki premium czy produkty luksusowe.
- Zalety: już z daleka przyciągają uwagę, nadają nowoczesny wygląd ekspozycji, są łatwe do personalizacji (np. poprzez możliwość zmiany koloru światła LED).
- Ograniczenia: wyższy koszt oraz konieczność dostępu do zasilania.
- Najlepsze zastosowanie: sklepy detaliczne, przestrzenie eventowe, ekskluzywne targi branżowe.
Ekspozytory interaktywne z ekranami dotykowymi
W dobie digitalizacji coraz popularniejsze są ekspozytory wyposażone w ekrany dotykowe, które mogą wyświetlać informacje o produkcie, reklamy lub umożliwiać użytkownikom wchodzenie w interakcję. Mogą one posłużyć też jako katalog produktów lub minicentrum informacji o marce.
- Zalety: nowoczesny wygląd, angażują klientów, pozwalają na prezentację większej ilości treści.
- Ograniczenia: wyższy koszt, wymagają konserwacji i zasilania.
- Najlepsze zastosowanie: stoiska targowe, showroomy, punkty sprzedaży premium.
Ekspozytory modułowe na kółkach
Modułowe systemy ekspozycyjne są mobilne i pozwalają na elastyczne dostosowanie konstrukcji do różnych produktów. Dzięki zamocowanym kółkom, można je łatwo przemieszczać, co czyni je idealnym rozwiązaniem do zmiennych ekspozycji sezonowych.
- Zalety: duża mobilność, elastyczność w aranżacji, możliwość rozbudowy.
- Ograniczenia: mogą być mniej stabilne na nierównych powierzchniach.
- Najlepsze zastosowanie: sklepy detaliczne, sezonowe prezentacje produktów, targi.
Nadal szukasz pomysłu na ciekawe zaprezentowanie swojej marki w ramach przenośnego ekspozytora sklepowego? Chcesz w oryginalny sposób nawiązać do swojej oferty, ale nie wiesz, jak zabrać się za realizację takiego przedsięwzięcia? Skontaktuj się z naszym zespołem kreatywnym! W Edelweiss przygotowujemy realizacje, które zapadają w pamięć nie tylko potencjalnym klientom naszych klientów, ale i całej ich konkurencji.
Nowoczesne ekspozytory promujące Twoje produkty lub usługi są w Twoim zasięgu!
AUTOR WPISU
Edelweiss
TAGI