logo

Porady

5 min czytania

01.05.2023

POSy miękkie kiedy sprawdzą się najlepiej

blog-Mobile-03

Startując z biznesem opartym o sprzedaż produktów lub rozwijając sieć punktów sprzedażowych, potrzebujesz materiałów POS, które pomogą Ci wyeksponować towar na tle innych, konkurencyjnych marek. Podpowiadamy, czym są POSy miękkie, kiedy najlepiej się sprawdzą i jakie są ich zalety.

Współczesna technologia umożliwia tworzenie bardzo ciekawych i różnorodnych materiałów POS wspierających sprzedaż. Jednymi z często stosowanych rozwiązań są tzw. POSy miękkie. Przeczytaj i przekonaj się, czy znajdą zastosowanie również w Twoim biznesie.

Czym są POSy miękkie i jakie są ich rodzaje?

POSy miękkie, zwane inaczej kartonowymi, to materiały reklamowe wykonane z wytrzymałego kartonu. Wyróżniamy wśród nich:

  • standy podłogowe wolnostojące uniwersalne lub modułowe dobrze dopasowują się do różnych powierzchni, dając możliwość ciekawej aranżacji z wykorzystaniem dodatkowych elementów na dystansach lub tzw. topperów o różnorodnych kształtach, np. produktów czy ich opakowań, które zwiększają widoczność i ekspozycję marki,
  • ekspozytory stosowane przy kasie w tzw.strefie impulsowej – standy naladowe, stojaki przykasowe, krawaty (zajmują mało miejsca, a dzięki swojej pionowej, podłużnej formie mieszczą dużo towaru) czy kosze zasypowe 
  • elementy komunikacji przypółkowej – shelfstopery, listwy półkowe, wobblery, hangery, znajdują zastosowanie wszędzie tam, gdzie przestrzeń do ekspozycji produktów jest ograniczona i nie ma możliwości wyróżnienia się za pomocą większych form materiałów POS. 
  • ekspozycje paletowe i wielopaletowe o różnych kształtach – uniwersalność kartonu pozwala wykonać z niego bardzo wyszukane formy i bryły, w efekcie niewielkim kosztem możemy uzyskać wyróżniającą się ekspozycję,
  • totemy i bramy – to materiały POS, które skutecznie przyciągają uwagę do produktu czy stoiska poprzez ciekawe kształty i większe rozmiary, znajdują zastosowanie w różnych przestrzeniach publicznych, w sklepach, na targach i konferencjach.

Gdzie sprawdzają się POSy miękkie?

Standy i ekspozytory kartonowe znajdują zastosowanie przy ekspozycji produktów różnej wielkości. Sprawdzają się podczas sezonowych kampanii promocyjnych czy krótkich i częstych akcji konsumenckich. Firmy preferują je, ponieważ nie chcą ponosić wysokich kosztów na ekspozytory wykorzystywane okresowo. POSy miękkie są tańsze od POSów permanentnych. Dodatkowo są to rozwiązania ekologiczne, które po skończonej kampanii nadają się do recyklingu. 

Zalety POS-ów miękkich

Poza korzystną ceną i łatwością recyklingu POSy miękkie mają wiele innych zalet:

  • mogą mieć ciekawy design, niestandardowe formy, kształty, nietypowe przestrzenne bryły nawiązujące do produktów lub usług firmy, nadruki, różne układy półek,
  • są łatwe w montażu, demontażu i transporcie,
  • nie generują dodatkowych kosztów związanych z koniecznością zatrudnienia ekipy montażowej i transportem,
  • są szybkie w produkcji,
  • są lekkie i wytrzymałe, 
  • dają wiele możliwości w obszarze zadruku i uszlachetniania kartonu wykorzystywanego do wykonania ekspozytorów (mogą mieć folię mat lub błysk oraz zadruk UV).

To sprawia, że POSy miękkie skutecznie wspierają sprzedaż produktów, przyciągając uwagę potencjalnych klientów. Oryginalnie zaprojektowane, ciekawie eksponują towar oraz pomagają budować świadomość i wizerunek marki. 

POSy miękkie – liczy się kreatywny projekt i realizacja

Aby POSy miękkie przyciągały uwagę potencjalnych klientów do produktów, muszą wyróżniać się na tle innych. Dlatego tak ważny jest unikatowy projekt. Im ciekawsza i bardziej niespotykana forma ekspozytora nawiązująca do kampanii, branży, marki, tym większa szansa na lepszą sprzedaż. Dobry projekt uwzględniać powinien zarówno oryginalny design, jak i funkcjonalność.

W Edelweiss zajmujemy się projektowaniem i produkcją materiałów POS dla znanych marek oraz mniejszych brandów, które chcą się wyróżnić. O naszej kreatywność świadczą zarówno pozytywne opinie zadowolonych klientów, jak i nagrody zdobyte w konkursach. Wspieramy kompleksowo od projektu po realizację.

Jak wygląda ścieżka produkcji w Edelweiss?

W Edelweiss mamy opracowaną i sprawdzoną przy wielu projektach ścieżkę produkcji:

  • Realizację POSów miękkich zaczynamy od projektu.
  • W kolejnym kroku wykonujemy rozrys techniczny siatek i przygotujemy je do druku.
  • Dobieramy odpowiednią technologię druku i uszlachetnień, a następnie przechodzimy do etapu produkcji.

Z naszego doświadczenia wynika, że z kartonu można zrobić wszystko, co klient sobie wymarzy. 

Jeśli potrzebujesz projektu materiałów reklamowych, nasi kreatywni graficy podpowiedzą Ci, co sprawdzi się u Ciebie najlepiej. Masz już własny pomysł i szukasz firmy, która go dla Ciebie zrealizuje i wyprodukuje POSy? Skontaktuj się z nami! 

AUTOR WPISU

Ewa

..

TAGI

STANDY PODŁOGOWE WOLNOSTOJĄCE