logo

7 min czytania

20.12.2024

Zwiększanie doświadczenia w handlu detalicznym dzięki unikalnym ekspozycjom

materiały POS, które przyciągają uwagę klientów

Większość konsumentów to wzrokowcy. Kupujemy oczami, więc reklamodawcy ‒ niezależnie od tego, jaki produkt czy usługę oferują ‒ sprzedają nam obraz. Ekspozytory sklepowe mają przede wszystkim skierować uwagę odbiorcy na produkt, który oferują, ale także wywołać określone emocje i odczucia. Jak przy pomocy wyjątkowej ekspozycji sprawić, że klient dobrze poczuje się w naszym sklepie, będzie chciał zostać w nim dłużej, a w przyszłości powrócić? O tym w dzisiejszym tekście. 

Czym jest customer experience w handlu detalicznym?

Sprzedawcy i reklamodawcy coraz częściej koncentrują swoje działania wokół tzw. customer experience, czyli z ang. doświadczenia klienta. Chodzi o całościowe wrażenie konsumenta, jego odczucia i sposób postrzegania danej firmy, marki lub miejsca. Łatwo się domyślić, że olbrzymią rolę odgrywa tutaj pierwsze wrażenie. Gość hotelu, który podchodzi do recepcji, aby odebrać rezerwację, zazwyczaj swoją uwagę koncentruje najpierw na wystroju holu oraz hotelowej obsłudze. Klient sklepu kieruje wzrok na ekspozycję, która skutecznie ten wzrok przyciąga.

W jaki sposób ekspozytory sklepowe wpływają na customer experience?

Dobra ekspozycja może nie tylko pozytywnie wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów, ale też zwiększyć ich przyjemność przebywania w sklepie. W czym pomagają przemyślane ekspozycje?

  • zwiększają zainteresowanie klienta ‒ przykuwają jego uwagę i zatrzymują ją na dłużej;
  • budują zaangażowanie ‒ skłaniają do określonych zachowań, nie tylko zakupu, ale np. degustacji albo sięgnięcia po broszurę;
  • ułatwiają decyzję zakupową ‒ prezentują produkty w taki sposób, żeby podkreślić ich zalety, a przez to również pozwalają zaoszczędzić czas i powstrzymują przed irytacją klientów, którym zależy na sprawnym i bezproblemowym załatwieniu sprawy;
  • wzmacniają wizerunek marki ‒ budują pozytywne wrażenie, wywołują sympatię odbiorców;
  • budują przyjazną atmosferę w sklepie ‒ dobrze rozplanowane ekspozycje ułatwiają zakupy, przez co wpływają na wygodę i pozytywne odczucia kupujących.

Ekspozytory sklepowe warto indywidualnie dostosowywać do marki, dlatego zanim wybierzemy te odpowiednie, warto zadać sobie pytania, jaką funkcję mają pełnić i jakie emocje wywoływać. Czy mają rozbawić klienta zabawnym sloganem i wyszukaną grafiką czy na przykład wprowadzić nastrojowy klimat? Dodać mu energii czy wyciszyć? „Krzyczeć” czy „szeptać”? Chętnie podpowiemy, w jaki sposób uzyskać zamierzony efekt i jakie typy ekspozytorów najlepiej do tego posłużą.

Ekspozytory reklamowe a niezamierzone działania konsumentów

Czy wiesz, że zachowania konsumentów dzieli się na zamierzone i niezamierzone? 

Te pierwsze to świadome decyzje, wynikające z określonych potrzeb klienta. Potrzebuję nowych butów na zimę, więc robię rozeznanie i szukam odpowiednich albo od razu udaje się do sklepu z ulubioną marką i dokonuję zakupu. 

Niezamierzone zachowania konsumentów to te pod wpływem chwili. Nie miałem w planach jeść dzisiaj pączka, ale tak zachęcająco prezentował się na wystawie cukierni, że wstąpiłem i kupiłem. Nie miałem mandarynek na liście zakupów, ale tak pięknie pachniały na ekspozycji, że od razu nabrałem na nie ochoty. Jeszcze nie skończył mi się płyn do płukania tkanin, ale w sklepie okazało się, że jest w promocji, więc wziąłem dodatkowe dwie butelki.

To tutaj, przy półce sklepowej, podejmowana jest większość decyzji zakupowych. Możesz wykorzystać tę wiedzę, w odpowiedni sposób eksponując towary. Odpowiednio, czyli jak?

Unikalna ekspozycja Twoją przewagą konkurencyjną

Jeśli zależy Ci jednocześnie na zwiększeniu sprzedaży i wzmacnianiu wizerunku swojej marki, musisz mieć konkretną przewagę konkurencyjną. Coś, co wyróżni Twój sklep spośród innych, zachęci klientów do regularnego robienia zakupów właśnie u Ciebie i sprawi, że myśląc o Twojej marce, będą mieli pozytywne odczucia.

Taką przewagą konkurencyjną może być świetnie przemyślana, unikalna ekspozycja sklepowa. Charakterystyczna tylko dla Ciebie; taka, z którą będą Cię kojarzyć konsumenci. Zajrzyj do naszego portfolio i obejrzyj koncepty, które opracowaliśmy, a następnie zrealizowaliśmy dla naszych klientów. Stawiamy na kreatywność, oryginalność i różnorodność. Chętnie opracujemy taki projekt także dla Ciebie.

Edelweiss ‒ producent ekspozytorów sklepowych, jakiego potrzebujesz

Dlaczego nasza oferta zasługuje na Twoją uwagę? Proponujemy Ci:

  • indywidualne projekty ekspozytorów sklepowych, dostosowane do Twoich potrzeb i spójne z identyfikacją wizualną marki;
  • zróżnicowaną ofertę produktów: od POS-ów i stojaków reklamowych, przez wyspy i owijki, po ekspozycje, jakich nikt wcześniej nie zaprojektował;
  • oryginalną formę ekspozytorów, która skutecznie przyciąga uwagę kupujących;
  • możliwość wyboru uszlachetnień spośród folii w połysku, macie lub w wersji UV;
  • kompleksową obsługę: od projektu, przez wizualizację i realizację, po dostawę we wskazane miejsce.

Masz pomysł? Pomożemy Ci go zrealizować?

Nie masz pomysłu? Pozwól nam zaproponować ekspozycję, która pomoże Ci w realizacji Twoich celów sprzedażowych.

AUTOR WPISU

Edelweiss

TAGI